Dolgoročna strategija trajnostnega razvoja Skupine SIJ do leta 2025 predvideva občutnejše spremembe proizvodnega miksa ter konsolidacijo skupine, kot tudi centralizacijo ključnih podpornih poslovnih procesov. Slednje bo omogočilo realizacijo številnih sinergij v poslovanju skupine ter optimizacijo proizvodnih in drugih funkcij ter občutneje vplivalo na dobičkonosnost poslovanja. Obenem bo potekalo nadgrajevanje obstoječe vertikalne integriranosti skupine, predvsem z razvojem in širitvijo lastne servisno-prodajne mreže na ključnih trgih, kot so EU in ZDA. Skupaj s proizvodnjo vedno zahtevnejših vrst jekla bo slednje omogočilo vstop v nove tržne segmente z višjo dodano vrednostjo.
Strategija vključuje naslednje razvojne usmeritve Skupine SIJ:
- Vertikalna integracija skupine: nadgradnja lastne divizije za zbiranje odpadkov, širitev lastne servisno-prodajne mreže tudi na hitrorastoče perspektivne trge.
- Proizvodnja visokotehnoloških jeklarskih proizvodov po meri: naložbe v novo opremo za povečanje obsega perspektivnih strateških proizvodov. Skupina SIJ želi postati najuspešnejši nišni proizvajalec jeklenih izdelkov v evropskem prostoru.
- Končnim uporabnikom se bomo približali s pomočjo lastne prodajne mreže v obliki prodajno-obdelovalnih centrov s katerimi bomo zagotavljali neposredne povratne informacije o položaju na trgu in potrebah strank.
- Visoko kvalificirani in motivirani zaposleni.
Ključni strateški cilji za obdobje 2014 – 2025:
- Optimizacija proizvodnega miksa ter povečanje proizvodnih kapacitet za proizvodnjo izdelkov z visoko dodano vrednostjo (ključne investicije v letih 2015 in 2016, ki so že v realizaciji od leta 2014), kar bo zagotovilo dolgoročno rast EBITDA.
- Dolgoročno zniževanje neto finančne zadolženosti in optimizacija razmerja NFD/EBITDA (nižja od 3,0).
- Konsolidacija skupine in centralizacija osrednjih podpornih poslovnih procesov.
- Intenzivni razvoj kompetenc na vseh ravneh.
- Nadgraditev raziskav in razvoja novih vrst jekel ter postavljanje tržnih trendov v premialnih (nišnih) segmentih (razvoj lastnih blagovnih znamk jekla).
- Stroškovna in proizvodna optimizacija, prehod na vitko proizvodnjo.
- Vstop na nove trge (hitro razvijajoči se trgi), ohranitev tržnih deležev v Evropi (nerjavna debela pločevina, orodno jeklo) ter povečanje tržnih deležev v novih nišnih segmentih (specialna debela pločevina, jekla s posebnimi zahtevami).
"Skupina SIJ želi postati najuspešnejši nišni proizvajalec jeklenih izdelkov v evropskem prostoru."